Viktiga datum: Förskolans dag 21 maj. Öppethus på Humlan 28 maj

Tuesday, June 9, 2015

Avslutning av temat

Idag samlades alla barn och fröknar framför tvn där vi tillsammans tittade igenom vad vi gjort med temat under läsåret som varit. Barnen fick själva återberätta de dom minns från de olika aktiviteterna vi genomfört hjälp av de dokumentationer vi gjort som visades på tvn.
 
Det är roligt att se hur mycket barnen faktiskt har lärt sig. Här kommer några ord/kommentarer barnen delade med sig av under samlingen :
  
 
 
 
-En fjärdedel
-Hela
-En halv
 
- Deg!
- Rektangel , triangel, cirkel!
- Jag kan se en cirkel också
-Halvmåne
-Fjärdedel
 
 
-Former! Vi letade
-Formjakt, former i skogen
-Triangel, cirkel, oval
-Jag ser en triangel på kyrkan
 
-Cirkelstopp!
-Man ska stanna när det stoppas. Musiken!
 
-Formmonstret äter former!
-Ovaler
-Trianglar
-Kvadrater
-De är av plast
 
 
 
- Vi tittade på mina kläder
- Strumpor! Prickigt
-Randigt
-Blommigt
-Enfärgat
 
-Former!
-Cirkel
-Lila är min favoritfärg
-Rutigt
-Randigt
 
 
- Deg!
- Rektangel , triangel, cirkel!
- Jag kan se en cirkel också
-Halvmåne
-Fjärdedel
 
 
 
 
 
Vi vill bara påminna er föräldrar om att vi vill att ni smörjer in era barn med solkräm innan ni lämnar på morgonen.
Vi bättrar på efter lunch/mellanmålet. TACK!

No comments:

Post a Comment